Pinterest

mandag den 31. juli 2017

Projekt drivhus: del. 1

Jeg har i gennem længere tid haft drivhusdrømme.
Drømmen om et drivhus der var stort nok til at der både kunne dyrkes tomater, agurker osv., og samtidig være plads til en stol og bord til at kunne slappe af og nyde solskinnet, på trods af kulde og blæst.

Her i foråret skulle dette blive en realitet :)
Mor var skeptisk, hun kender flere der selv har sat drivhus op og de alle kom ud i store vanskeligheder.

Selvsikker som altid, med Google, youtube og pinterest i baghånden, sagde jeg selvfølgelig kan jeg da selv sætte et drivhus op !   

Så jeg fandt et godt tilbud på et 9,9 m2 drivhus med fundament og bigbag's med stabilgrus og afretning grus, og volía, jeg var i gang.

der hvor jeg oprindelig havde tænkt mig at stille drivhuset, kom det tæt på skellet, og drivhuset ville komme til at stå i skygge det meste af tiden.
Det går ikke og efter 2 dages tænkepause, var jeg gået i stå og kunne ikke bestemme mig for hvor det så skulle stå henne.
Men hvad har man da ikke fantastiske naboer til, og så var jeg tilbage på sporet !

Først blev der målt ud, så begynde jeg at udgravet ud.





Hele min grund hælder Og jeg som ikke er vant til hårdt fysisk arbejde, betød det at det hele kom til at tage en go´ uges tid før jeg var færdig med gravearbejdet. 




Strøm skal der også trækkes, til lys og evt. en radio



Næste step: grus. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar